Etiquetes

Fesols amb bacallà

fesolsambbacall+á

Ingredients per a 4 persones

400 g de bacallà dessalat.
600 g de fesols (mongetes bullides).
4 tomàquets madurs trinxats.
2 grans d’all.
Julivert.
1 culleradeta de pebre roig.
Aigua.

Elaboració

Enfarineu i fregiu el bacallà, i retireu-lo.
En el mateix oli feu un sofregit amb l’all, el julivert trinxats, el tomàquet i el pebre roig.
Afegiu-hi les mongetes, el bacallà i una mica d’aigua, i ho deixeu coure a foc lent una estona tot junt.

Variacions

En comptes d’aigua podeu posar-hi brou o el suc de bullir les mongetes.

Valoració Nutricional

FESOLS AMB BACALLA

 

El bacallà és un peix blanc i per tant posseeix un baix contingut en greixos. Així un gran valor proteic d’alt valor biològic al marge de una amplia varietat de vitamines i minerals.

Dels minerals destaquem el potassi i el fòsfor. Ambdós molt necessaris pel bon funcionament del sistema nerviós i activitat muscular. El fòsfor també és present en dents i ossos

Es important també la quantitat de sodi que conté, amb la qual cosa no es recomana a persones que pateixin hipertensió o problemes de retenció de líquids, en ambdós casos es recomana consumir-lo fresc o dessalat.

Per altra banda dels fesols, destaquem els hidrats de carboni o carbohidrats, les proteïnes i les fibres. Es ideal per persones amb un colesterol alt i malalties cardiovasculars (si el bacallà el mengen dessalat), que segons estudis es pot reduir el colesterol en un 20%. Tot això gràcies a les fibres solubles que conté.

Es un llegum bo per persones diabètiques perquè tot i que aporta una quantitat de carbohidrats elevada, el tipus de carbohidrats que conté ajuda a reduir l’absorció de sucres, ajudant a regular la glucosa present en la sang.

Pel que fa a l’aportació energètica del plat en si, potser seria una mica més elevada del recomanable per aquelles persones que volen perdre pes o pateixen obesitat.

Advertisements